martes, 5 de junio de 2012

1. TEKNOLOGIAKO LANA
2. Asier, Sara eta Urko
3.
BALDINTZAK ETA DESKRIBAPENA:

Baldintzak:
- Gehienez 40x30 cm-ko taula horizontala.
- Gutxienez 4 operadore mekaniko ezberdin.
- Mugimenduaren 3 eraldaketa ( Norabidea, abiadura, guztia...)

Deskribapena:
- Davidek esan zigun, operagailu mekaniko bat eraiki behar genuela goiko baldintzak betez. Hau ez bagenuen ondo egiten, hurrengo asterako lan bat entregatu behar diogu indibidualki.
5.
Materialak:
- Egurra
- Taula
- Tenperak
- Zirindolak
- Torlojuak
- Azkoina
- Gomak
Erramintak:
- Eskuak
- Lija
- Hari xerra
- Mailua
- Zulagailua
- Ingelez giltza
- Arkatza
6.
1- Lehenengo klasean guztia elkartu ginen eta taldeak egin genuen proiektu hau egiteko, eta gure taldean Asier, Sara eta Urko gaude.
2- Egin genituenean taldeak, eta antolatu ginenean klasean, bakoitza bere mahaian, lanean hasi ginen, nola egingo genuen lana eta gure planoa egin genuen gainetik.
3- Gero, taula baten bila joan ginen eta taula horren gainean lana egingo genuen.
Pausu hau Urkok egin zuen.
4- Bitartean, Asier eta Sara egiten ari ziren egur batean formak jartzen, eta gero hari-xerrarekin moztu egin genituen arkatzarekin egindako formak, eta horrela bakarrik pegatu egin beharko genuen, baina bakarrik
5- Egun horretan, planoko diseinua, taula bilatu, eta pausuak egin genituen.
Uste genuen, egun horretan gauza gehiago egingo genuela, baina taula aurkitzea eta neurriekin galdu genuen denbora gehiena zeren taula ez genuen aurkitzen eta ez ginen neurriekin aklaratzen.
6- Pieza guztiak moztu genuenean, hasi ginen pegatzen, tablan, baina oraindik pieza pixka bat geratzen ziren, horregaitik pentsatu genuen lehenengo pieza denak moztea eta gero
itsastea.
7- Bukatu genuenean dena mosten, piezak itsasten hasi ginen,eta lehortu zirenean, falta ziren piezak arkatzarekin edo boliarekin marraztu genituen eta ondoren , moztu genituen eta horrela egin genuen biribillak.
8- Sara eta Urko, hasi ziren biribilak zulatzen, torlojuak pasatzeko. Bitartean , Asier moztutako piezak hasi zen lijatzen.
9- Gero hasi ginen bilatzen zulagailua txirrikan egiteko zulo bat, eta hor jarri genuen torloju bat, manivela bat bezala egiteko eta mugitzeko mekanismo osoa.
10- Egun horretan, Urkok eskatu zion Davidi zirindolak eta torlojuak , mekanismoan jartzeko eta mekanismoa mugitu ahal izateko.
11-  Geroago, hasi ginen pegatzen txirrika tablan, horrela bukatu ahal genuen lehenbaizik.
12- Gero, elkartu ginen Urkoren etxean eta han bukatu genuen lana guztiz, baina konturatu ginen oraindik gauza xamar geratzen zirela.
13- Klasean, kendu genuen pieza batzuk eta jarri genituen ondo funtzionatzeko proiektua.
Pausu horrekin denbora asko tardatu genuen zeren gauza bat ez zuen gu nahi genuena egitea egiten, eta pausu horretan denbora asko denbora asko tardatu genuen

14- Davidek esan zigun, ez genuela neurriak hartu eta orduan, momentu hartatik, hasi ginen neurriak hartzen proiektuari.
15- Neurriak hartu genuenean, berriro kendu genuen pieza batzuk eta berriro jarri genituen ondo, ere ondo neurtzeko eta jarraitzeko funtzionatzen.
16- Egun bat geroago, berriro geratu ginen Urkoren etxean egiteko hobeago, eta orduan han asko hobetu genuen gure teknologiako lana.
17- Hurengo egunean, Davidek, maketa egiteko denbora gehiago eman zigun.
17- Davidek txostena egiteko esan zigun egun horretan.
18- Orduan Sararen etxean geratu ginen txostena egitera eta maketa piska bat apurtu zelako, bukatzera.
19- Urko joan zenean, Sara Asierrekin hasi ziren bukatzen txostena.
20- Hurrengo egunean maketa eta txostena aurkeztu genituen.
7. Txirrika:Operadore oso erabilia da sistema tekniko askotan, funtsezko mugimenduak igortzeko balio du.
 

Balantzina:
Plataformak, euskarriak eta elementu mugikorrak egiteko ondo moztutako txapol batzuk erabiliz balantzin baten oinarrizko osagaiak eraiki ditzakegu.

Espeka:
Espeka deitzen diogu bira egitean bere mugimendua beste operadore bati igortzen dionari. Mugimendu hori, gora eta beherako mugimendua bihurtuz.

Biela:
Operadore teknologikoa bira ematen dituen beste bati lotuz gero, honen mugimendu biratzailea hara-honako mugimendu bihurtzen da.










8-










9.
Izan dugun arazoak izan dira:
Batzuetan taldekideak ez zuten lan gehiegi egiten eta konpondu dugu besteok bere lana egiten, baina ez gaude ados horrekin, orduan kexatuko gara irakasleari.








10-



























No hay comentarios:

Publicar un comentario